Klauzula informacyjna dla pacjentów szpitala w związku z przetwarzaniem danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych – RODO) informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest „Dolnośląskie Centrum Zdrowia Psychicznego; sp. z o. o., z siedzibą przy ul. Wybrzeże Józefa Conrada-
Korzeniowskiego 18, 50-226 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000348483, NIP: 895-196-51-26, REGON: 021184819, (dalej jako „Administrator”); - Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: inspektor@dczp.wroclaw.pl;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) i d) oraz art. 9 ust. 2 lit. h) RODO w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, a także w celu realizacji zadań Administratora. Pozyskane dane osobowe przetwarzane będą w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi przetwarzania i ochrony danych osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
- Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie:
- wymogów ustawowych – w związku z koniecznością wypełnienia przez Administratora obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, w
zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych – tj. art. 6 ust. 1 lit. c) i d) oraz art. 9 ust. 2 RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h) RODO; - udzielonej zgody – w związku z dobrowolnie udzieloną przez Panią/Pana zgodą na przetwarzanie danych osobowych – tj. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- uzasadnionych wymogów Administratora – w związku z koniecznością realizacji prawnie uzasadnionych interesów przez Administratora – tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- wymogów ustawowych – w związku z koniecznością wypełnienia przez Administratora obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, w
- Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celach:
- realizacji świadczeń medycznych, na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h) RODO,
- wskazanych i wyrażonych zgodą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
- realizacji zawartej umowy lub złożonego zamówienia – tj. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Administrator nie udostępnia Pani/Pana danych osobowych nieuprawnionym odbiorcom. Dane osobowe są udostępniane jedynie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa. Dane osobowe mogą zostać przekazane w
szczególności:- osobom wykonującym zawód medyczny zatrudnionym lub współpracującym z Administratorem,
- innym osobom wykonującym czynności pomocnicze przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych przez Administratora,
- podmiotom leczniczym współpracującym z Administratorem w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności świadczeń zdrowotnych,
- dostawcom usług technicznych i organizacyjnych dla Administratora, które
umożliwiają udzielanie świadczeń zdrowotnych, (w szczególności podmiotom
wyspecjalizowanym w zapewnianiu właściwego funkcjonowania systemów
teleinformatycznych oraz aparatury medycznej), - osobom przygotowującym się do wykonywania zawodu medycznego i kształcącym się osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do realizacji celów dydaktycznych,
- podmiotom prowadzącym rejestry medyczne na podstawie obowiązujących
przepisów prawa, - innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Administrator może powierzyć innemu podmiotowi, w drodze umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie danych osobowych w imieniu Administratora.
- Administrator przechowuje dane osobowe przez okres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. przez okres 20 lat,
licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:- dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon,
- dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która będzie przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
- zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku
kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie, - skierowań na badania lub zleceń lekarza, które będą przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, a przypadkach, gdy świadczenie nie zostało udzielone z powodu
niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie – przez okres 2 lat, chyba że pacjent odebrał skierowanie, - dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która będzie przechowywana przez okres 22 lat.
- Dane osobowe przetwarzane na podstawie Pani/Pan zgody na ich przetwarzanie, przechowywane do momentu wycofania zgody.
- Przysługuje Pani/Panu prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania i uzupełniania treści swoich danych osobowych,
- żądania usunięcia danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych osobowych.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urzędu Ochrony Danych Osobowych – w przypadku stwierdzenia lub podejrzenia, że jej dane osobowe są przetwarzane z naruszeniem przepisów prawa.
- Podanie danych osobowych w celach związanych z wykonywaniem obowiązków prawnych jest obowiązkowe. W pozostałych przypadkach podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych oznaczonych jako niezbędne, uniemożliwia korzystanie z usług Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane w celach marketingowych.
- Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji – tzw. profilowaniu.